Rauberflaket, bålrøyk i tre fylker. (22.10.2011)

Ascents Rauberflaket (584m) 22.10.2011

Tilbake til Lardal:) Flott utgangspunkt er Prestesterområdet. Hvor LOT (Larvik og omegn turistforening) har en av sine hytter. Mange flotte turer kan gjøres i området her, både på sommer og vinters tid. Vi kjører forbi ett stykke mot Grorud, og tusler mot toppen fra veien. Prisen for å kjøre i området har gått opp siden sist, nå er det kommet opp på kr 55,-

Fra veien følger vi sti ett stykke. Rett sør av vannet Kopa, tar vi av stien opp mot toppen. Og tenker å følge kurs rett opp mot toppen. Men igjen som så mange ganger før, en sti! Som ikke er merket på kartet. Skogsarbeid har vært utført her i det siste og det er tynnet en del skog opp mot toppen. Og i den "bratteste" delen av toppen, er det til og med traktorvei!

På toppen setter vi opp ett lite vindskjul, og tenner bål til pølsegrilling og bålkos. Super fin formiddag for oss. Og sniff har fått mye fin mosjon i dag også. Moro at toppen deler tre fylker imellom seg. Vestfold, Telemark og Buskerud.

Vi følger den samme ruta tilbake.