Presteseteråsen (09.10.2011)

Ascents Presteseteråsen Vest (570m) 09.10.2011
Presteseteråsen Øst (570m) 09.10.2011

Da var alle Tønsberg og omegns kommunetoppen for Vestfold unnagjort for meg og Magnus i 2011 sesongen. Amalie mangler 3 og Sigurd 4. Men det gir oss jo mulighet til gjenvisitter til flere topper, på senere tidspunkt.

Vi startet med bilen hjemmefra Larvik, og kjørte til Sande sentrum, hvor vi kjører opp mot Kaldmo veien, hvor innerst på denne veien har en liten rundkjøring rett opp av Lensmanns myr, hvor det er fint å parkere. Det er bom halvveis opp mot der vi parkerte (40 kr), og veien var fin helt opp.

Blå merket sti går fra parkeringen her og videre opp og innom Kabretta, videre igjen innom Montebello (nei, ikke i Oslo:) og fortsetter opp mot Presteseter. Når vi ankommer skogsveien som går tvers over stien rett før Presteseter er det bare å skritte rett over veien, og fortsette på stien opp til Presteseter. Videre forbi hyttene og opp skråningen bak hovedhytta. Her oppe på toppen skal etter alle solemerker inneholde Sande kommune høyeste punkt. Men vi satser også på åsen ca 380 m vest/ sør-vest for Presteserteråsen. Jeg og Magnus tar en rask tur bor til denne toppen også, som ifølge norsk kartverk er 2 meter høyere (570 moh). Sigurd og Amalie tusler ned til Presteseter og starter med mat og varm drikke.

Stien er godt merket hele veien, litt våt, men sikkert siden det regnet MYE ila dagen. Ca 4,4 km en vei, her vi gikk i dag.

Registrering

Flotte barn!!!!!

Stien på andre siden av veien, oppe ved Presteseter

Godt med varm drikke på kald dag..

Sniff er jo selvfølgelig alltid med. Og i dag "nesten" stolt "elghund"

Finnes ikke dårlig vær

Written by 500fjell 09.10.2011 23:20

Godt gjort å komme seg ut selv om det laver ned fra oven:) Så ut som en fin tur lell!

Sv: Finnes ikke dårlig vær

Written by 19topper 10.10.2011 23:56

Jepp, flott tur læll:) og dårlig vær er som regel baren en fin atspredelse, og gir mulighet for å ta turen på nytt en dag sola skinner..