Vinjeronden m/ ungene og Sniff (26.06.2011)

Ascents Vinjeronden (2,045m) 26.06.2011

Flotters!

Vinjeronden

'Rondvassbu, stedet for gode minner.'

To år på rad har jeg nå hatt gleden av å "feire" min fødselsdag på Rondvassbu, og fjelltoppene rundt. I år var barna og sniff også med:) og da blir jo alt 100 ganger bedre. Og da er vi ikke langt fra nirvana:)

25.6
Vi kom oss avsted fra Larvik litt for seint (som vanlig:), og var derfor ikke oppe ved parkeringen/ "porten" inn mot Rondvassbu for sein på kvelden. Da blei det overnatting her første natta. Ikke noe problem så lenge vi har "luksus" telte med. Stort!! og tungt, men gir nesten hytte opplevelse inni:)

Sigurd fornøyd med at teltet er opp, og er en god hjelper. Han representerer dagens ungdom med glans:-) Amalie og Magnus deltar også med stor iver, og med forskjellige oppgaver til alle, så står huset vårt ferdig til bruk

Sniff er som alltid god hund. Og "kose syk" som barna sier, eller sosial som det heter på voksenspråk. Jeg foretrekker barnas:) Han er livredd for å ikke få være med på tur eller å være med på det vi holder på med. Og her står han og er ikke helt fornøyd med å ikke få slå opp telt sammen med oss...

26.6

Bilde av telte om morgene, slik at det sees bedre.

Sniff har fått på kløv, og er ivrig etter å komme igang.

Magnus styrer med Sniff, første runde i dag. Det er som regel stor iver etter å få være den som har Sniff i bånd. Som regel er det meg som har han, men både Magnus og Sigurd tar sine runder. Siden Sniff har en trekk styrke som bare godt avlede hunder har, så blir det ikke så mye turer bare for Amalie. Og som regel så går han fri, men ikke når det er for mye ville dyr i området, eller for mye folk i naturlige "båndtvang" områder.

Turen opp til Rondvassbu går litt trått, og vi bruker 2 timer på de 6 km det er inn fra parkeringen. Kartet sier vel at det er normalt å bruke 1 1/2 time inn. Men ungene får sett mye nytt på turen, og Sniff får fanget sin første lemen:) Og det rykker litt i fiskestanga til Sigurd, når han ser elva bukte seg langs veien.

Vi kommer frem til Rondvassbu i 11 tiden, og mens jeg er inne å booker rom til oss, så finner Magnus og Amalie raskt to nye leke kammerater:-) Som smelter hjertet til de som får møtt dem her oppe. (Sniff virket også veldig iverig etter å bli "venn" med disse top nøstene:)

Sigurd har allerede spinneren ute i vannet ved hytta, før vi andre har fått av oss ryggsekkene. Fiskekort er å få kjøpt inne i resepsjonen. Kr 70,- for døgn kort. Men er du under 16 år så er det jo ikke nødvendig.

Turbeskrivelsen fortsetter på min hjemmeside:) Jeg må øve mer på httm redigering før jeg legger inn hele turen her....

trykk på Beskrivelse for å komme videre..