Store Dyrhaugstinden og Sørvestflanken (29.05.2020)

Ascents Nørdre Dyrhaugstinden (2,121m) 29.05.2020 13:38
Store Dyrhaugstinden (2,147m) 29.05.2020 15:45
Visits of other PBEs Dyrhaugsryggen (2,085m) 29.05.2020 13:38
Fra Nordre mot Store

Fredrik (gedded) ble tilfeldigvis med på turen opp til Store Dyrhaugstinden i et perfekt før-pinsevær. Planen var å kjøre ned sørvestflanken på Dyrhaugstinden og gikk slik at det forhåpentligvis var perfekt snø der når vi nådde den. Vi var ikke de eneste som som hadde lignende planer og da vi nådde ryggen så vi flere andre som hadde passert Store og var enten på vei mot Sørvestflanken, eller videre på traversen. Brukte litt mer tid på bilder og snakk med andre folk, men føret ned var perfekt selv om vi ikke ble de første til å kjøre ned.

Greit med stegjern og isøks på de utsatte partiene til Store
En tilfeldig Fjell&Vidde Journalist på toppen
Sørvestflanken på Dyrhaugstinden
Nesten nede i Ringsbotn

Takk for turen

Written by gedded 06.06.2020 13:24

Takk for turen! Artig at det skulle passe med en felles tur :)