Salsås i Larvik (29.05.2023)

Ascents Salsås (221m) 29.05.2023 15:25
Salsås nordre (222m) 29.05.2023 15:35
Visits of other PBEs Nordre Salsås p-plass (152m) 29.05.2023 14:24
Salsås utsiktspunkt (210m) 29.05.2023 14:54
Vi parkerte ved Nordre Salsås parkeringsplass. Det var ganske fullt denne solfylte søndagen, men heldigvis ble det en plass ledig da vi kom. Vi fulgte turveien til Gutterød og videre på god sti opp til utsiktspunktet på Salsås. Nydelig utsikt sørover mot horisonten! Mens resten av gjengen slappet av ved utsiktspunktet, benyttet jeg muligheten til å besøke toppunktene på Salsås og Nordre Salsås. Det er en god grunn til at ikke stinettet i området går innom disse toppene, begge toppene er midt inne i Bøkeskogen uten utsikt eller markering av toppen på noe måte.
Vi møttes igjen på stien ved Bakkanetjønna og fulgte stien på nordsiden av Ulfsbakktjern tilbake igjen til bilen.
Fin turvei gjennom Bøkeskogen i Larvik
Salsås ses godt langs turveien
Utsiktspunktet på Salsås
Salsås 221 moh i Larvik
Nordre Salsås 222 moh i Larvik. Den store steinen til venstre er det høyeste punktet på kollen.