Kleppen i Stjørdal (26.08.2022)

Ascents Kleppen Vest (487m) 26.08.2022 08:29
Kleppen (531m) 26.08.2022 09:54
Jeg kjørte inn bomveien i Leksdalen og parkerte der hvor stien gikk av mot toppen. Stien var flat og fin hele veien innover myrene til Stor-Rennenvannet. Herfra ble det mer stigning. Ved Renndalsskardet gikk jeg ut av stien og tok kurs på fortoppen. Her var det åpent og fint, i motsetning til sin storebror Kleppen i øst. Vesttoppen kunne også skilte med en flott utsikt tilbake mot Stjørdal sentrum.
Det ble en temmelig bratt oppgang fra skaret mellom toppene før jeg kom inn på den merkede stien igjen, siden var det bare å følge stien til topps. Litt sikt mellom trærne, ellers ganske tettvokst skog på toppen. På tilbaketuren fulgte jeg merket sti hele veien tilbake til bilen.
Fin sti innover langs myrområdene
Vannet Stor-Rennen passeres på en litt sølete myrsti
Ved Renndalsskardet tok jeg ut av stien og satte kurs mot fortoppen
Flott utsikt fra fortoppen i vest
Fra fortoppen mot Kleppen
Går man rett på får man en bratt oppstigning fra skaret og opp til toppen av Kleppen