Fasesknippen i Selbu (23.05.2022)

Ascents Fasesknippen (697m) 23.05.2022 18:24
Etter en flott tur til Snustadhøgberget før på dagen, ville jeg også få med meg Fasesknippen i samme slengen da denne så grei ut i forhold til at det var fin vei helt til topps. Jeg kjørte retning Selbustrand, og ved veiens høyeste punkt svingte jeg inn til venstre mot toppen. Etter vel 700 meter ble det stopp, herfra var det rett og slett skiføre videre! Dette var definitivt en strek i regningen, men jeg håpet at forholdene skulle bedre seg litt underveis slik at det gikk an å gå til fots opp til toppen likevel. Det gjorde de ikke, det var masse snø på veien, men etter mye grøftegåing og gjennomtråkk kom jeg da opp til slutt. Selve toppen var bar og fin, og utsikten helt formidabel! Alt i alt en fin tur, synd jeg ikke hadde skiene med!
Mye snø igjen på veien til Fasesknippen som ses bakerst i bildet
Nærmer meg toppen...
Flott utsikt retning Hell og Stjørdal. Forbordsfjellet ses godt midt i bildet
Baklifjellet er ikke langt unna, men med såpass mye snø ble det kun Fasesknippen denne dagen.