Storvarden i Stjørdal (22.05.2022)

Ascents Storvarden (488m) 22.05.2022 15:47
Visits of other PBEs Vessetveien bom (215m) 22.05.2022 15:06
Strætasfjellet p-plass (220m) 22.05.2022 16:26
På vei tilbake fra Ytteråsen og turen til Ersgardsfjellet stanset jeg ved bommen på Vessetveien. Denne dagen var det ingen skyteaktivitet her, og jeg bestemte meg for å ta turen opp anleggsveien til Storvarden før jeg tok kvelden. Jeg tok på joggeskoene (som var tørre:) og satte rask mars oppover. Turen opp tok omtrent 40 minutter, det var god vei helt frem til toppvarden som var satt opp like ved siden av den store masta. Fin utsikt, og jeg møtte på 7-8 andre som benyttet muligheten til å få luftet seg litt mellom skyteaktiviteten som ofte er i området.
Samme vei tilbake og dermed var det bare middag på hotellet som sto igjen på programmet denne dagen:)
I motsetning til forrige tur var det tørr og fin vei helt til topps denne gangen
Mesteparten av stigningen er unnagjort, nå er det bare siste stykket frem til masta som gjenstår