Jervfjellet i Malvik (21.05.2022)

Ascents Jervfjellet (504m) 21.05.2022 10:36
Litlbergfjellet (490m) 21.05.2022 11:31
Visits of other PBEs Jervskogvegen P-lomme (285m) 21.05.2022 09:41
Jervfjellet, starten på skiløypa (285m) 21.05.2022 09:42
Fra Jervskogveien p-lomme fulgte jeg skiløypa oppover mot Jervfjellet. En bred og fin sti, men temmelig sølete her og der etter vårløsningen. Vel opp brattskrenten ble stien smalere, men fremdeles var den grei å følge helt frem til trigpunktet på toppen. Flott utsikt og absolutt følelse av å være på fjellet!
På vei tilbake tok jeg turen bortom Litlbergfjellet i samme slengen. Jeg fant ingen sammenhengende sti opp dit, men flere tråkk underveis som gjorde turen opp dit helt grei. Som for Jervfjellet var det også her noen skrenter som måtte omgås, så en studie på kartet på forhånd er å anbefale. Åpent og fint på toppen av Litlbergfjellet også, vel verdt en tur!
Skiløypa er skiltet fra Jervskogveien
På vei over myra mot brattskrenten. Ruta går på skrå opp til høyre i bildet
Ingenting å si på utsikten underveis
Toppen på Jervfjellet til venstre i bildet. Flotte omgivelser!
Jervfjellet i Malvik
Utsikt fra Jervfjellet
Litlbergfjellet sett fra stien. Herfra gikk jeg først innover myra til høyre rundt skrenten og siden tilbake igjen som en stor S.