Trettåsen i Lillestrøm (21.12.2020)

Ascents Trettåsen (271m) 21.12.2020
Etter "fadesen" ;-) med å overse det høyeste punktet på Trettåsen i går, ble også dagens tur bestemt til å gå rundt Breimåsan.
I dag parkerte vi ved Varsjø gård og fulgte skogsveien nordover til vi kom til stikysset vest for Trettåsen. Vi valgte å gå oppom denne først, og fant det høyeste punktet like sør for stien. Det er to koller ved siden av hverandre hvor den nærmest stien skal være den høyeste. Noe utsikt vestover mellom kollene, ellers lite å skrive hjem om.
Turen gikk så rundt Breimåsan og tilbake til bilen, Cecilie var med :-)
En tur rundt Breimåsan kan for øvrig absolutt anbefales! Flott turterreng på god sti i åpen skog med flere flotte rasteplasser underveis.
Trettåsen kan by på noe utsikt vestover mellom denne og den noe høyere nabokollen som ligger like ved. Begge kollene ligger like ved stien.
Cecilie på det høyeste punktet på Trettåsen i Lillestrøm (271 moh)
Det er flott turterreng og godt tilrettelagt sti hele veien rundt Breimåsan. Vel verdt en tur!