Gampen i Lier (23.06.2020)

Ascents Rennaren (450m) 23.06.2020
Parkerte ved riksveien nede ved bommen like nedenfor Brennhoggfjellet. Bommen sto for anledningen oppe men jeg tok ikke sjansen på å kjøre inn. Jeg fant heller frem sykkelen som jeg hadde med. Det var litt stigning til å begynne med, etter hvert flatet det ut før jeg passerte Toverudsetra. Syklet inn til jeg nesten var ved Damvann. Her tok jeg til venstre opp en traktor vei som førte meg opp til den blåmerkede stien ved Valentinersteinen. Her satte jeg igjen sykkelen. Istedenfor å følge den blåmerkede stien valgte jeg å ta en noe gjengrodd skogsvei lenger til venstre. Denne førte meg så og si helt frem til toppen, kun 50 meter med skogsterreng frem til det lille åpne partiet. Etter å ha lest mange rapporter om denne toppen var jeg forberedt på mye bushing, men tydeligvis var jeg heldig med veivalget denne gangen:-)
Utsikt fra traktorveien opp mot Butterudbonn hvor de blåmerkede stiene går fra
Butterudbonn ved Valentinsteinen. Herfra valgte jeg å følge traseen til venstre i bildet opp mot Gampen
Bare noen hundre meter igjen til toppunktet
Toppunktet på Gampen er åpent, men uten den store utsikten.