Digerholtet og Lindberget i Åsnes (19.05.2020)

Ascents Lindberget (603m) 19.05.2020
Stormoldberget (515m) 19.05.2020
Jeg parkerte litt øst for Bølsjøsetra og valgte å ta sykkelen innover bomveien. Første mål var Digerholtet og det gikk fort på sykkel rundt Bølsjøknappen frem til jeg var rett på nordsiden av toppen. Herfra var det bare å traske oppover i det store hogstfeltet til topps. Fin utsikt, men kludrete å gå i slike hogstfelt! Selve toppunktet lå akkurat i kanten av hogstfeltet.
Samme vei ned igjen til sykkelen. Dermed var det bare å suse avgårde i slak nedoverbakke retning Moldbergsjøen. Jeg svingte til venstre før vannet og startet så på den lange bakken opp til Lindberget. Sykkelen ble lagt igjen på snuplassen nordvest for toppen. Herfra går det fin traktorsti opp til et gammelt hogstfelt noen hundre meter unna toppunktet. Fin utsikt og en flott topp! Tok meg god tid her oppe før jeg startet på tilbaketuren mot bilen.
Utsikten åpenbarer seg fra hogstfeltet på vei oppover til Digerholtet
Snart på toppen av Digerholtet.
Toppunktet på Digerholtet ligger i skoggrensen øverst i hogstfeltet.
Utsikt tilbake mot Digerholtet fra en pustepause i bakkene opp mot Lindberget
Traktorstien oppfra snuplassen er fin å følge opp mot toppen av Lindberget
Lindberget i Åsnes med rester av trigpunkttårnet som en gang har stått her.
Glad mann på en fin topp :-)