Skardåsen med på Besøk (28.02.2014)  4

Start point Heimsågrinda
Characteristic Cross-country skiing
Ascents Skardåsen (1,071m) 28.02.2014

Trivelig tur til Skardåsen med Frida, Julie, Grete og Nils.
Vi gikk fra Heimåsgrinda og kom oss greit opp til toppen med et par tekniske munngodtpauser. Det var fint skiføre men sørgelig lite utsikt og ganske hvitt og tåkete. Litt snø gjorde at oppholdet på toppen ble kort.
I stedet satset vi på en lengre bålpause nede ved Gapahukene, men først måtte Nils og jeg ta med ungene på en liten krokskitur gjennom skogen parallellt med løypa. Det blei en mengde fall og knall, men det var gøy!
Så var det å få liv i bålpanna, først med marsmellows på spydet og senere med grilliser på rista. Sammen med kakao i koppen ble det en god stund. Mens jeg og mammaene tviholdt på bålets siste restvarme (og en mengde røyk) dro Nils og ungene ut på en ny krokskitur i baklandet.

Man kunne selvsagt ønsket seg både sol og utsikt, spesielt når man har med Skardåsendebutanter, men det var uansett fint å komme seg ut.