Loftet i drømmevær! (15.06.2008)  5

Written by knutsverre (Knut S. Andersen) GSM

Start point Jotunheimen fjellstue (1,004m)
Endpoint Samme (1,004m)
Ascents Loftet (2,170m) 15.06.2008 15:00
Visits of other PBEs Jotunheimen fjellstue (1,004m) 15.06.2008 10:00

LOFTET I DRØMMEVÆR

Bilen vår brøt sammen lørdag 14. juni i Lærdal på vei til Turtagrø, og vi måtte skaffe oss leiebil fra Aurland. Ankomst Turtagrø Hotell sent på kvelden. Hyggelig mottakelse og som vanlig utmerket mat.
Søndagen opprant med nydelig vær. Vi kjørte til høyden ved Jotunheimen fjellstue, og startet turen ca. kl 10, først på barmark og etterhvert på ski. Tungt opp de bratte skråningene før det flatet mer ut da vi var kommet opp sør for Veslloftet. Oppe på toppen kl 1530. Stille og varmt og fantastisk panoramautsikt mot Hestbrepiggane i nord, Skardstind og alle toppene rundt Smørstabbbrean og Storbrean. Stor og flott varde på toppen. GPS 32V 453658 6832486. Traff en hyggelig ung dame fra Lom med randoutstyr på toppen. Hun delte knekkebrødpakken sin med oss, og tok bilder! Vi ga oss god tid og nøt tilværelse på toppen ganske lenge før returen til bilen hvor vi var ned kl 1830.

Astrid på vei mot Loftet. Leirdalen i bakgrunnen
Fra turen opp mot Loftet. Skardstind med Nåli, Storjuvtind og Ymelstind bakenfor
Hyggelig selskap med en jente fra Lom som delte knekkebrødet sitt med oss!
På toppen av Loftet. St. Smørstabbtind, Kniven, Veslebjørn og Storebjørn i bakgrunnen
Loftet 15. juni 2008
Fra Loftet mot Smørstabbtindane, Hurrungane i høyre billedkant
Fra Loftet mot Smørstabbtindane. Fra venstre Storebjørn, Sokse, Sauen, Kniven og Store Smørstabbtind