Liten skitur på Flya (14.05.2024)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Fisketjernnuten (1,527m) 14.05.2024 10:33

Stemningen var nesten andektig i dag, da jeg endelig følte at helsa var blitt så god, at jeg kunne klare å kjøre helt opp til Flya, gå en liten skitur, og returnere innen ca 15-tiden. På ettermiddagen blir jeg alltid dårligere, så alle turer må gjøres unna på formiddagen fram til ca 13-15-tiden.

Jeg hadde egentlig tenkt på en eller to Brurskardknatter, men her var det i seneste laget for skitur, så jeg. (Søreggen på den søre knatten var rein fottur nå. Så også at Knutshø virket rimelig sommerlig.) Så da bar det litt tilbake og opp mot toppen av Flya igjen. Lite biler her i dag. Tok en liten og deilig kortfelletur på Fisketjernnuten. Det var fine forhold, men litt mer vind enn ventet. Formen var fin da jeg kom ned, og jeg pønsket på hva mer jeg kunne finne på, når jeg "hadde en time eller to igjen." Fant ut at jeg ville utforske forholdene opp mot Bitihorn, og kjørte derfor ned til Båtskardet.