Hesten (07.04.2024)

Geschrieben von rmobr (Rune Mork Braut) GSM

Karte
Besteigungen Hesten (269m) 07.04.2024
Toppen med utsikt mot Branndalsvatnet og vindmøllene på Svåheia.
Vi nærmer oss toppen.

Da vi var på Hesten for 5 år siden, hadde vi grått og trist vær. Værmeldingen tydet på et brukbart vær på Hesten i dag, så vi tenkte å forsøke å se dette området i bedre vær i dag. Vi ble nok litt forledet av meterologene, for været viste seg å være ganske grått i dag også. Men vi parkerte ved Kydlandsvatnet og gikk videre på veien mot Kydland. Rett før Kydland, gikk vi inn til høyre på en gårdsvei. Vi traff på en gjerdeklyver, men ellers var det få tegn til sti. Det var det en del gran og vanskelig å finne noen sti. Da vi kom opp i høyden, fant vi nødlinger som vi kunne følge til toppen. Moderat utsikt i det disige været. Vi fulgte nødlinger tilbake mot Kydland. Nede i skogen mistet vi nødlingene, men vi kom etter hvert ned til Kydland.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.