Vassfarkoia (06.04.2024)

Written by FjellEggen (Jan Eggen) GSM

Visits of other PBEs Vassfarkoia (805m) 06.04.2024

Fredag 9 mars 2018 brant DnT hyttaVassfarkoia, ei turisthytte på Veneli i Flå, ned til grunnen. Denne hytta hadde vært i drift fra 2007.

Lørdag 18 juni 2022 ble den nye Vassfarkoia høytidelig åpnet. Koia ligger på samme sted som hytta som brant - på Vassfarstien mellom Storekrakoia og Fønhuskoia.

Har lenge hatt lyst til å besøke Vassfarkoia ubetjent DnT hytte. Og i dag ble det tur hit. Kjørte til Flå, og deretter på mindre veier opp til hytta. Man kan kjøre helt frem. Den er bygget slik at den har 3 leiligheter/enheter alle med tomsoverom, kjøkken med gasskomfyr, stue med vedovn og vaskerom. Disse heter Fantebu, Bertebu og Bjønnebu. Fantebu leies ut med ordinær sengebooking, mens de to andre leies ut som «hele koia» og må forhåndsbestilles.

Likte meg meget godt her, og denne hytta kommer høyt opp på min listesamling. Kommer garantert tilbake :-)

Passerte også Gol, og plassen hvor jeg kjøpte camperen for en del år siden. Det har kommet nye modeller siden sist.