Kampflåhøgda (25.03.2024)

Written by Harex (Harald Johansen) GSM

Start point Vinterparkerigen (795m)
Ascents Kampflåhøgda (1,207m) 25.03.2024 11:50
Slettflåhøa (1,154m) 25.03.2024 12:23

Det var meldt fint vær på formiddagen og minusgrader etter en kald natt, så da var det om å gjøre å komme seg ut tidlig nok. Parkerte på vinterparkeringen (en plass ledig) innenfor Simastuen og labbet rolig i vei kl 10 opp gjennom hyttefeltet. Var litt skeptisk pga litt dårlige spor, men etter å ha gått 300 meter ble jeg tatt igjen av en skooter med sporhenger. Og det viste seg at jeg fikk nykjørt spor helt til skaret like ved dagens mål Kampflåhøgda. Og med det været gjorde det turen til en fornøyelse.
Ikke så jeg noen folk på turen opp heller, og jeg var åpenbart førstemann i sporet hele veien opp.
Opp på toppen på under 2 timer, og med en heller skral form, var jeg meget fornøyd med det. Ikke et vindpust på toppen og tok meg tid til en lunsj og litt nyting av utsikten før jeg sklei ned til skaret og videre opp til dagens nye topp Slettflåhøa, som jeg hoppet over på forrige tur.
Deretter var det bare å skli nærmest hele veien ned til bilen. Møtte ganske mange på vei oppover.

Fra krysset mot topplatået. Slettflåhøa midt i bildet. Kampflåhøgda skjult til høyre.
Tilbakeblikk fra 900 moh ned mot hyttefeltet der jeg startet og Blikufjellet i Åmot i bakgrunnen.
Mot Lågfjellet fra ca 900 moh.
Tilbakeblikk fra 900 moh med Eltdalsskaret (pf 99) opp til venstre og Skardhamrane rett frem.
På vei opp til skaret mellom Slettflåhøa og Kampflåhøgda, hvor du ser toppvarden til høyre.
Turkompis Mille på toppvarden på Kampflåhøgda, som vel er den tredje høyeste i Trysil kommune med fantastisk utsikt og uten vind i dag. Dagens lunsjsted.
Fra Slettflåhøa mot Blikufjellet.
Skulle vært en fint bilde av Sølenmassivet som tårnet opp i nord.
Toppvarden på Slettflåhøa kan skimtes i et uklart bilde.
Kampflåhøgda fra Slettflåhøa.

Nydelig :)

Written by JohnTiger 27.03.2024 13:58

Dette så ut som en nydelig dag i fjellet :)

Sv: Nydelig :)

Written by Harex 27.03.2024 16:18

Ja var en fantastisk fin tur. Det var den eneste dagen det var meldt slikt vær i hele påsken så jeg er glad jeg kom meg ut.