Nordre Gjersjøhøa - siste pf 100 i Tolga (09.09.2023)

Written by Rostro (Roar Strømhaug) GSM

Ascents Nordre Gjersjøhøa (1,229m) 09.09.2023
Våkna til tjukk tåke i Folldal så ventet en stund før jeg dro avgårde. Kjørte Rv3 til Lonåsen og svingte av mot Magnhilddalen. Her var det bom så betalte 80 kr og fortsatte innover.Hadde egt tenkt å gå fra Magnhildsetra
men bestemte meg for å prøve fra Gjerbua istedet.Fin stor parkering her. Fulgte veien et stykke før jeg gikk over en setereiendom og videre på sti. Mye biler med tilhengere og sauer i alle innhegningen så sausankingen går for fullt.Fulgte denne stien så godt som til oppå Gjersjøhøa med noen få unntak hvor jeg missa den over noen myrpartier. Tåka lå på toppene fra start så det var fint helt til jeg nærmet meg Klimpen. Da ble det helt tett.
Men idet jeg kommer oppå Gjersjøhøa så var det nesten som et sceneteppe som åpnet opp og hele Nordre Gjersjøhø åpenbarte seg.På tur opp mot toppunktet så treffer jeg på jegere og slår av en prat ved varden. Kjapp pause før retur samme vei. Så flere jegere i dag men ikke noe rein. Fin turdag opp på den siste pf 100 i Tolga 31 av 31 topper.