Surtningssue (03.08.2021)

Written by noraoienswensen (Nora Øien Swensen)

Ascents Surtningssue (2,367m) 03.08.2021
Midtre Surtningssue (2,251m) 03.08.2021
Nestsøre Surtningssue (2,195m) 03.08.2021
Søre Surtningssue (2,130m) 03.08.2021

Surtningssue

Denne toppen har jeg gått og venta på å få tatt, og endelig fikk jeg slengt meg rundt. Tok bussen til Gjendesheim og båten inn til Memurubu og overnatta til dagen etter. Begynte å gå tidlig, for det var meldt litt tåke og ville ha god tid til å surre litt. Og surring ble det. Kom av gårde tidlig, men tåka var tjukkere og lavere enn jeg trodde, og erfaringa mi tatt i betraktning burde jeg sikkert ikke gått, men det var ikke et aktuelt valg haha. Da tåka var som tettest ble jeg sittende en times tid i ly og vente på litt bedre sikt, samtidig som jeg funderte på hvorfor man driver med sånne her aktiviteter i helgene i stedet for å sitte inne under tak.

Men tåka letta noe og jeg forsatte. Føltes nok litt ekstra luftig i dag i og med at jeg gikk alene, uten noe sikring og med ekstra tåke. Men etter at det smaleste punktet var passert forsvant tåka og det var godt å rusle videre med sikt og utsikt.