Høgruta dag 5: Leirvassbu (05.04.2023)

Written by Ragnhild95 (Ragnhild Ongstad)

Ascents Storebjørn (2,222m) 05.04.2023
Veslebjørn (2,150m) 05.04.2023

Dag 5 av høgruta - den siste dagen!

Det var litt vemodig at det var siste turdag, men samtidig gledet vi oss til en siste utfordring: Storebjørn. Vi bestemte oss for å starte litt senere i dag men endte da opp i mengden med folk som vanligvis startet litt etter oss.

Oppe på Storebjørn, bestemte vi oss for å ikke bare ta med oss en bjørn, men også Veslebjørn. Smart valg! Vi fikk en fantastisk nedkjøring og traskingen over ryggen med stegjern var moro. Men så var det denne bresprekken da... Det var litt skummelt å gå ved siden av den, og Oscar var ikke langt fra å havnet i den. Best å ha på oss ski på bre!

Vi kom oss ned til Krossbu uten flere problemer. Her hadde det vært mange før oss de siste dagene men jeg fant noen linjer som ikke var så oppkjørt.

Alt i alt var Høgruta en fantastisk tur. Jeg har hatt det så gøy, og det har vært helt magisk å være på fjellet med en gjeng med så herlige mennesker. Til slutt fikk jeg skyss av gutta hjemover og kjørt til Beito for å kjøpe pizza - det var prikken over i'en på en perfekt påskeuke. 11/10, ville gjort det igjen!