Sokse og Sokse Nordklo (randonee) (09.04.2023)

Written by BeateBaglo (Beate Baglo) GSM

Ascents Sokse (2,189m) 09.04.2023
Sokse Nordklo (2,182m) 09.04.2023
Visits of other PBEs Krossbu parkeringslomme (1,250m) 09.04.2023

Tur med Else Britt, Sivert, Ola og Balder første påskedag. Påsketuristene var reist hjem, så vi hadde følelsen av å være nesten alene på fjellet. Kun et fåtall andre var ute denne helt nydelige påskedagen. Dette var en tur og dag for minneboka. Kaldt og sol fra skyfri himmel. Start ved Krossbu. Gode godt opptråkka spor fra tidligere i påska hele veien opp til Bjørnskardet. Det var nær sagt perfekte forhold, så det var bare å velge og vrake i topper. Jeg foreslo Sokse, siden jeg bare har vært der en gang tidligere, og det er en så spennende og morsom topp. De andre tok ved forslaget, så da gikk vi opp alle sammen etter en god og lang lunsj. På veg opp møtte vi et ganske stort guidet turfølge med flere blide folk som ikke likte seg på veg ned renna. Det gikk veldig sakte, men det var gode forhold og god snø, så det var lett å passere. Denne gangen fikk jeg med Sokse Nordklo også, så det ble en ny topp denne dagen. Superfornøyd.