Stikkvannskollen (21.11.2010)  3

Written by 500fjell (Sondre Kvambekk) GSM

Ascents Stikkvannskollen (361m) 21.11.2010

Etter en fantastisk koietur i Holleia med Øyvind Br. hadde vi i utgangspunktet planlagt en søndagstur med Jørn og Øyvind M. Men av forskjellige grunner og ulike planer som dukket opp endte det med at det kun var oss to som dro på tur ut til Hurumlandet for å bestige Stikkvannskollen. Jeg har vært på denne toppen to ganger før, men med den fantastiske utsikten derfra bak i mentet skadet det ikke med en ny tur dit. Det var lett snødrev og overskyet da vi startet å gå (uten sekk - deilig!) P-plassen like nord for Holtebrekk. Vi holdt en lett jogg oppover og kunne konstatere at det faktisk hadde vært mulig å bruke skia store deler av veien til topps. Det hadde vært noen her før oss så vi slapp å bruke energi på å brøyte vei. Vel oppe på toppen tok vi oss en tur opp i tårnet selv om dette var forbudt. Enkelte regler er til for å brytes! :-) Utsikten var fin selv om det var en del tåke og skyer som reduserte den. På returen hadde vi en lang prat om Mikkjel Fønhus da en på jobben til Øyvind alltid sier at han går "i Fønhusens fotspor". Fint kompliment det! Turen var 5km og totalt 250 høydemeter.