Lom (29.11.2020)  5

Written by Peregrinus (Morten Kjærnet Hagen) GSM

Ascents Nordre Koppe (1,563m) 29.11.2020 11:41

Ny topp i et område jeg ikke har vært så mye i

Nordre Koppe var planen, og Gråvåhøe snakket vi om å stikke oppom. Vi holdt oss til planen.. Dagen startet med flotte farger på himmelen. Det var mellom 10-15 minus da vi startet, men temperaturen steg ettersom vi steg i høyden. Vinden økte også når vi nærmet oss toppen. Vi hadde med oss ved, og drømte om bål på toppen, men dette slo vi i fra oss, og la igjen veden til vi kom ned igjen.

Dagen startet med en flott himmel
Vi hadde med både ski og truger, men begge deler ble igjen i bilen
Soloppgang
Vindformasjoner. Det var ikke mye snø, men vinden hadde klart å samle litt snø, og lage disse platte skulpturene.
Dagens mål
På vei innover mot toppen
Innover mot toppen
Her la vi igjen tyriveden. Sekken ble betraktelig lettere
Endelig på toppen. Det blåste godt, så vi ble ikke lenge
Toppen. Noen er mest opptatt av å ta selfie mens andre er mest opptatt av å sjekke om man er på toppen.. (jeg visste jo selvfølgelig at vi var på toppen ;-)
Vi tok med tyri fra øst, som vi fant i høst, i vind og snø ble det en god trøst.
Vi fant oss en liten fjellvegg som vi satte oss i. Solstrålene fikk med seg dagens siste solstråler
En liten pust i bakken
Rondane bader i sol
Arne i fint driv på vei ned[[image:Peregrinus_20201129_5fc3a8f03d416.jpg|Endelig på toppen. Det blåste godt, så vi ble ikke lenge
Bak Gråvåhøe kommer det annet vær. Vi synes det var greit at vi ikke gikk opp dit..
Godt med mye klær i slik vind
Knall og fall. Arne klarte ikke å karre seg på beina igjen før jeg fikk foreviget seansen