Tur til Storsmeden og Trolltiden (Rondane) fra Krokåtbekkbue (23.07.2020)

Written by lissmarie (Liss Andreassen)

Ascents Storsmeden (2,016m) 23.07.2020
Trolltinden (2,018m) 23.07.2020
Trolltinden Sør (1,890m) 23.07.2020
Nord for Trolltinden Sør (1,859m) 23.07.2020

Gikk fra Spranget parkering, krysset elva ved broa og gikk på sti inn til Krotåtbekkbue hvor vi teltet. Fine teltplasser ved Storula her. Gikk herfra litt langs stien før vi krysset nordøstover, over Kaldbekken, deretter kom vi inn på stien som går fra Rondvassbu over Kaldbekkbotn. Stien er lett å følge med mange varder og noen T'er. Fulgte denne opp til sadelen vest for Storsmeden og la igjen sekkene litt på vei opp mot Storsmeden. Fulgte diverse tråkk opp til Storsmeden. Noe enkel klyving. Deretter gikk vi ned til skaret igjen og fortsatte mot Trolltinden. Her gikk vi over alle fortoppene på ryggen, stedvis nokså luftig og litt klyving, men gode tak. Ved skaret ved selve Trolltinden fulgte vi tråkket forbi de tre rennene til tråkket slutter og man går opppver. Veldig løst. Det er lett å finne vei opp, problemet er å finne samme vei ned igjen og returenere til tråkket ved flanken. Vi traff flere grupper som hadde fått vansker med det, og selv fikk vi også litt problemer med å finne igjen tråkket. Veldig løst og ekkelt å gå ned, men ved forsiktighet går det greit. Ikke et sted å gå i dårlig vær.