Storevarden i stri vind (30.01.2016)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Teigevegen (45m)
Endpoint Teigevegen (45m)
Ascents Storevarden (430m) 30.01.2016

I dag ble det en sen og kort tur. Det hadde snødd og sluddet hele dagen og om jeg hadde hatt anledning til å dra på en lengre tur på formiddagen tror jeg ikke at jeg hadde orket.

Men ute på Nerlandsøya var det oppholdsvær da jeg og Karma la i vei. Det var kommet en del snø gjennom natten og dagen og vinden var grei. Men oppe på fjellet så jeg snøen reise seg mange meter over bakken og det var helt innlysende at vi måtte gjennom "ei kule".

"Kula" var røff. Karma som var først i løypa kom løpende ned mot meg og søkte ly bak. Jeg lurte på om dette ble for stritt for henne men så så jeg at det var bare en byge vi måtte gjennom. Og etter noen minutter var helvetet over. Nå var det bare stiv kuling. Kom ganske krumbøyd til toppen og tok ly bak varden. Men så løyet det litt og turen ned var ganske OK.

Det ble mange "sisten" på vei nedover. Vi var begge i lekehumør..