Huldrehornet - megatung brøyting (17.01.2016)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Djupvikvatnet (25m)
Endpoint Djupvikvatnet (25m)
Ascents Huldrehornet (271m) 17.01.2016
Visits of other PBEs Huldrehornet vanlig rute (25m) 17.01.2016

Etter en meget slitsom skitur til Løkeberget var det rett hjem for å rydde snø på tunet - for n'te gang siden snøen kom for 3 dager siden. Så var det mat og hvile før vi gikk hjemmefra med kurs for Huldrehornet. Jeg var ganske lei tunge skiturer nå så formålet var å begynne å etablere en vintersti opp Huldrehornet.

Som ventet var det ikke antydning til spor på stien og jeg så for meg en svært tung tur. Og tungt ble det! Superwoman-drakta til Karma var fremdeles våt etter skituren så hun var "naken". Etter noen få minutter så hun ut som en sau.

Der det hadde blåst rakk snøen meg opp til hofta og det var blytungt å brøyte seg gjennom. Karma fulgte lojalt i sporene mine.

Over skogen blåste det svært friskt men det var mindre snø på toppryggen. Som ventet var skavlen rett før toppen gigantisk og det tok flere minutter å brøyte seg gjennom den. Men så var vi oppe og det vanket ekstra porsjon toppsnop til Karma!

Vesentlig lettere på vei ned! Vel hjemme ble det et kvarter i dusjen for å "av-saue" Karma.