Løkeberget - strabasiøs skitur (17.01.2016)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Løsetvatnet (220m)
Endpoint Løsetvatnet (220m)
Ascents Løkeberget (579m) 17.01.2016

I dag hadde jeg en liten plan om å gå Kongsvollen på ski via Bukketrappa. Men enda et nytt snøfall gjorde at jeg valgte en noe kortere tur - Løkeberget fra Løsetvatnet.

Dagens rute

Jeg valgte å gå litt innover langs vatnet for å komme opp på sørsiden. Her var det lite skog. Det var blytungt å brøyte og jeg kjente ingen stor skiglede denne dagen heller. Karma jobbet som en heltinne. Av og til så jeg bare hodet hennes som stakk opp fra snøen.

På toppen var det kuling og skikkelig surt. Karma har skjønt det der med ly for da hun så toppvarden var det strak kurs mot leet bak varden.

Hadde tenkt å ta samme veien ned men ombestemte meg plutselig og kjørte ned i skogen og traff stien etter hvert. Dvs. jeg traff merkingen i trærne. Stien var selvsagt ikke å se. Det var ikke noe morsomt i det hele tatt. Bare slitsomt. Men - jeg fikk da luftet hunden skikkelig i dag og!