Kveldstur over Hidsegga (14.01.2016)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Hide/Goteneset (13m)
Endpoint Hide/Goteneset (13m)
Ascents Hidsegga (556m) 14.01.2016
Grøthornet (458m) 14.01.2016 18:26

Kveldens tur gikk over Hidsegga i Sande. Parkerte der veien opp Hidsdalen begynner. Det hadde lagt seg et snølag på ca. 5 cm og det var litt trått å gå. Enda tråere gikk det i den bratte stigningen mot toppen. Heldigvis hadde superbonden nede på Hide gått her i dag (også) så jeg hadde i det minste spor å følge.

Fra Veten fulgte jeg ryggen sørøst og prøvde å følge med på stikkene. Siden de ikke står så veldig tett var det ikke helt enkelt i mørket. Måtte vekselvis helt av med lyset eller ha det på full guffe for å orientere meg.

På Grøthornet tok jeg av mot Gjerdsvika/Hidsdalen. Planen var å følge ryggen på sørsiden av Hidsdalen men jeg misset på overgangen og valgte å følge stikker ned mot Hidsdalen i stedet. Mistet oversikten litt over Hidsdalen men da var det bare å vasse nedover. Fulgte en frossen bekk til der veien i Hidsdalen slutter. Flott kveldstur!