Rjåhornet - med opptørket turbok (07.12.2015)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Djupvika (30m)
Endpoint Djupvika (30m)
Ascents Rjåhornet (600m) 07.12.2015

Turboka som jeg reddet ned fra snøen (utett postkasse) for noen dager siden hadde nå tørket godt opp, og i kveld var det faktisk vær godt nok til å tillate en ny tur opp.

Regnet de siste dagene hadde gjort sitt til at det ikke var på langt nær så tungt å gå opp fjellet. Det var bare et lite parti i den bratte bakken hvor jeg sank gjennom. Forøvrig er det nummeret før man må ha brodder der oppe. Sånt utstyr har ikke jeg og det blir litt for drøyt å dra med stegjerna. Så da er to bittesmå ispigger gode å ha. De er vel egentlig ment til å kunne dra seg opp fra vannet om man har gått gjennom isen, men LITT bremseeffekt må de da ha om man skulle SKLI på isen...

Det var i det hele tatt en fin tur. Jeg hadde dratt med meg stativ og speilrefleks, noe som var helt bortkastet siden a) det blåste alt for mye og b) det drev konstant tåke over selve toppen. Men et par uskarpe bilder fikk jeg da som minne. Og turboka går vinteren i møte i en pose med zip-lås...