Gyrinakken og Heida i haglebyger (06.12.2015)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Vonheim (60m)
Endpoint Vonheim (60m)
Ascents Gyrinakken (362m) 06.12.2015
Heida (238m) 06.12.2015

Atter en dag med regn, vind og haglebyger. Anne og jeg snakket om å dra ut til Runde og kjenne litt på været men så ble vi bekymret for at broen kunne stenge, da vinden skulle øke på. Så bestemte vi oss for Rjåhornet men innså at haglebygene ville bli for vonde for Karma. Så vi endte med å sette kursen for Gyrinakken og en rundtur via Heida. Det ble et helt perfekt valg denne søndagen.

Vi gikk fra skogsveien som går fra Vonheim og opp mot lysløypa. Vi fulgte denne veien til starten av lysløypa, der tok vi til venstre og kom etterhvert inn på normalruta som er merket til topps.

Fra Gyrinakken gikk vi bratt rett ned på gården øverst i Jøsokdalen og fulgte bilveien et stykke før vi tok av mot en garasje og fortsatte på sti mot Heida. Fra Heida tok vi normalveien ned tilbake til bilen. En utmerket rundtur!