Rjåhornet - Oppdrag for turstiprosjektet (03.11.2015)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Djupvika (30m)
Endpoint Djupvika (30m)
Ascents Rjåhornet (600m) 03.11.2015

Tiden er kommet for å trekke vinnere blandt de som har skrevet seg inn i turbøkene vi har lagt ut i regi av Turstiprosjektet Myrvåg og Tjørvåg. God fotsoldat som jeg er, blir jeg straks betrodd slike oppgaver.

I går var tiden kommet for turboka på Rjåhornet. De blåste stiv kuling der oppe og selv om jeg krøket meg så godt ned bak veggen på Tussa-bua var det nesten umulig å føre samtale med Elin som hadde App'en som trekker en vinner ut fra en nummerserie. Men det gikk til slutt og jeg dokumenterte vinner og siste besøkende (meg) med foto.

Det var blitt ganske "skjømt" da jeg var på vei ned igjen - ca. 16:50. Jeg orket imidlertid ikke åpne rumpetaska for å få tak i hodelykta og da gikk det som det måtte gå. I siste del av den lange bakken lå jeg langflat og brukte noen sekunder på å konstatere at armen var hverken brukket eller ute av ledd. Imidlertid var musklene så forstrukket i overarmen at jeg måtte bruke venstrearmen for å løfte den.

Det er sånn som skjer når man har valgt denne hobbyen. Og i stedet for å ergre meg over at jeg skadet meg, gleder jeg meg heller over at jeg ikke skadet meg MER.