Huldrehornet - uten lykt (12.10.2015)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Djupvikvatnet (25m)
Endpoint Djupvikvatnet (25m)
Ascents Huldrehornet (271m) 12.10.2015

I dag hadde jeg "bortekontor" i Sogndal, fikk løpt Stedjeåsen (624 moh) i lunsjpausen, og kjørte hjem til Sunnmøre. På vei inn mot Myrvåg tenkte jeg at jeg kunne rekke en tur opp og ned til Huldrehornet før det ble køl mørkt. Med tanke på at klokka hadde passert 19:00 var det et smådristig valg, men på den annen side kjenner jeg jo hver kvist på denne stien. Lykta hadde jeg ikke ladet opp så den fikk ligge i bilen.

For å øke sjansene jogget jeg opp. Det var steintøft med tanke på at jeg hadde sittet 3,5 time i bil, løpt et fjell i lunsjpausen og akkurat fått i meg en porsjon lasagne fra Coop i Volda. Men jeg kom meg opp på 12min, 42 sek. Ikke så aller verst tid, gitt forutsetningene. Jeg rakk 2 bilder og få gikk Karma toppsnopet sitt før jeg løp ned igjen.

Nede i skogen var det blitt temmelig mørkt. Jeg hadde høy kneføring da jeg ikke tok sjansen på å snuble i ei rot. Hadde noen sett meg kunne man fått assosiasjoner til Indiana Jones som løp over et gulv fullt av slanger. Klokka var 19:25 da vi var tilbake til bilen, og da hadde jeg GOD samvittighet - både ovenfor Karma og ikke minst meg selv...