Rundt på Resfjellet i tåke (08.09.2015)

Written by anneirik (Anne Julsrud Haugen) GSM

Ascents Resfjellet (1,165m) 08.09.2015
Resfjellet N (1,162m) 08.09.2015

Vi startet på parkeringsplassen ved Vålåskaret, turde ikke kjøre inn veien ved Trongbekken selv om det utgangspunktet så raskere ut. Fin sti opp til toppen, og etter ca 1000 moh gikk vi inn i tåka. Vi så absolutt ingen ting av utsikten. Da vi kom fram til varden og hadde skrevet oss inn i boka, dukket en annen toppjeger opp i tåka. Han hadde lagt inn på telefonen sin opp24-appen hvor man kan registrere alle 24 kommunetoppene i Sør-Trøndelag. Men han fikk ikke registrert denne toppen og hadde gått rundt omkring for å prøve. Det var surt vær og ikke lenge man orket ta av hanskene for å prøve å trykke på telefonskjermen, men det gikk ikke å registrere toppen. Jeg husket det hadde vært en diskusjon på peakbook om at nordtoppen hadde vært registrert som kommunetopp tidligere. Derfor gikk vi også mot denne toppen. Det var ikke helt enkelt å finne fram i tåka, gps-sporet viser litt virring rundt, vi må ha vært rundt nesten hele Resfjellet, tror jeg. Fin utsikt mot Trollheimen på vei ned. Stor var gleden hos vår toppjegervenn fra Bjugn da vi kom ned til bilene igjen og kunne se at han hadde fått registrert sin topp i appen. Eirik var med.