Børrenøse (Vang) (31.08.2015)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Børrenøse skisenter (970m)
Endpoint Børrenøse skisenter (970m)
Ascents Børrenøse (1,297m) 31.08.2015
Børrenøse

En ny tur fra Sogndal til Randsfjorden og Filefjell er et utmerket sted å lufte hunden på. Det blir litt stusselig å ligge i (det åpne) bagasjerommet i timesvis og jeg hadde lenge tenkt at Børrenøse MÅ jeg få besøkt før eller senere. I dag var anledningen utmerket.

Vi hadde det litt travelt så jeg måtte kjøre en "hit and run" stil. Mens Anne tok seg en spasertur langs veiene i hytteområdet, tok jeg og Karma Børrenesheisen opp. Dvs. vi tok traseen. Heisen stod selvsagt stille...

Opp traseen under heisen

På avstand så det ut som det var kun 100 høydemeter opp, men det var 300. Og halvveis skjønte jeg HVORFOR det var en heis der...

Selve toppen var kun 230 meter bortenfor toppen av heisen og den bød på FLOTT utsikt i alle retninger...

Karma på toppen av Børrenøse

Etter et 5-minutters opphold på toppen bar det ned samme vei og vi var tilbake hos Anne 45 minutter etter at vi forlot henne. Angrer på at jeg kun tok med mini-kameraet og skal sørge at neste gang jeg er oppom skal jeg ha med speilrefleksen...