Kletten (Flora) (30.08.2015)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Kvalsvik (35m)
Endpoint Kvalsvik (35m)
Ascents Kletten (211m) 30.08.2015

Etter turen til Søre Sandvikfjellet gikk ferden videre litt lenger øst på den samme halvøya sør for Eikefjorden. Målet var Kletten (211 moh) og den så IKKE LETT ut ved første øyekast...

Kletten

Jeg hadde på forhånd sjekket ut denne toppen på kartet og så at det gikk en skogsvei nesten helt rundt toppen og at toppen var lettest å bestige fra øst. Jeg stoppet og spurte et par som satt på terrassen og solte seg (ref. bildet over) og fikk bekreftet mine antagelser.

Jeg kjørte ned til Kvalsvik og så 300m oppover skogsveien til jeg kom til en liten parkeringsplass. Herfra fulgte Karma og jeg stien innover skogen.

På vei mot Kletten

Etter 1,4km så jeg en sti som gikk opp skogen og fulgte denne til topps (0,4km). Værgudene var fremdeles på min side og jeg kunne nyte sol og flotte topper i alle retninger fra Kletten...

Panorama mot sør fra Kletten

Vi tok samme vei ned og da vi returnerte til bilen bestemte meg for å besøke Skaranipa på Stavøya før jeg "called it a day" og satte kursen mot Sogndal.