Sommerferie 2015, Dag 12: Løkjehaugen, Søndre Land (26.08.2015)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Skjeskroken (370m)
Endpoint Skjeskroken (370m)
Visits of other PBEs Løkjehaugen (442m) 26.08.2015

Dette var vår siste dag ved Randsfjorden - i denne omgang. Vi er nok snart tilbake...

I morgen går turen tilbake til Sunnmøre og på mandag er det tilbake på jobb. Det har vært to begivenhetsrike uker - i mange henseende - og veldig mye bilkjøring.

Vi har nå bodd noen dager hos Eva og Bjørn i Hov (Søndre Land) og det har vært kjempehyggelig. I kveld ble Anne og jeg invitert til å bli med til Løkjehaugen over Lausgarda - et utrolig flott utsiktspunkt over Randsfjorden.

Etter at sola hadde varmet oss godt gjennom dagen kom regnet utpå ettermiddagen, uten at det stoppet oss. Etter middag tok vi på oss regnklær og gikk fra Skjeskroken til Løkjehaugen og tilbake nesten samme vei, med unntak av en svipptur oppom Sagdammen. Det ble 9,1km på full mage, men det var en veldig hyggelig tur. Neste gang må vi oppom i finvær for å forevige vakre Randsfjorden i det lyset den fortjener.