Besseggen - dag 1 av miniweekend (21.08.2015)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Memurubu brygge 21.08.2015
Klyving Veslfjellet 21.08.2015
Kveldsidyll ved Gjendesheim

Endelig var det vår tur - vår tur til å gå Besseggen. MEN det var med blandede følelser vi kjørte nordover til Gjendesheim for å gå denne kommersielle turen. Alle går jo her - så vi må jo oppleve dette vi også, men så var det alle de folkene da! Kom sent avgårde fra Skien og mye veiarbeid førte til at ankomsten ble senere enn vi hadde planlagt. Overnattet i bilen på Gjendeosen parkering helt inne ved båten.

Memurubu
Kom oss med 09.30 båten til Memurubu og begynte oppstigningen i kø. Heldigvis kom vi forbi de fleste og kunne gå oppover i eget tempo. Mange fotopauser på denne turen!
Flere flotte idyller på turen over Besseggen
Liten sjokoladepause før vi skulle gå opp det bratteste partiet, da det var noen flere foran oss i "veggen". "Klyvingen" var det gøyeste på hele turen! God pause etter klyvingen med mat, kaffe og kjeks og med fantastisk utsikt!
Eggen
Sterk vind på hele turen. Turen over Besseggen byr på mange flotte partier med idylliske vann og fine egger, Norges største varde og spektakulære utsiktspunkt.
Norges største varde
Skjønner godt at mange går denne turen! Vi var heldige, som kunne gå en fredag etter skolen har startet, da det da ikke var de store hordene med mennesker, men det var likevel overfylte båter og mange som ikke kom med båtene selvfølgelig. Kjempepositiv opplevelse, skepsisen ble borte!
Vår faste vaskeplass
God vask i en elv på flya med utsikt over Jotunheimsvegen og det idylliske vannet der, før vi kjørte ned til Bygdin og fant en liten sidevei ved broen, der vi overnattet i bilen.
Her overnattet vi
Måtte litt ned i terrenget, da det blåste godt der vi hadde tenkt å ligge.
Da ser vi ned igjen til Gjendesheim