Nuken - Sogndal - Løpetur (30.06.2015)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Åberge (250m)
Endpoint Åsen (660m)
Ascents Nuken (919m) 30.06.2015

Dagens treningstur gikk til Nuken i Sogndal. Anne var ikke helt lysten på en lang løpetur ute i felten så hun slapp meg av på Åberge mens hun kjørte til Åsen. Planen var at vi skulle møtes på toppen - forhåpentligvis omtrent samtidig.

Joggingen opp fra Åberge startet greit, men så kom den usigelige lange bakken før Hyllsete. Jeg klarte å holde meg i joggefart og fikk ned pulsen litt da jeg løp inn i skogen. Jeg tok den lengste varianten (via Krysset) og det var nydelig løpeterreng inn bekkedalen.

Over Nukeggene var det en del snøfelt med til dels råtten snø og jeg fikk meg et par gjennomtråkk med påfølgende mageplask. Men jeg bet tenna sammen og jogget videre. Klokka viste 52:02 da jeg ankom toppen. Ruten var ganske nøyaktig 6km og ca 670 høydemeter.

Anne og Karma dukket opp 5 minutter senere, litt heftet av at Karma hadde en liten forstoppelse og trengte sin tid til ...

Så gikk og jogget vi tilbake til Åsen. En flott tur!

På Nuken - i sommerlig landskap...

Missing title

Written by ligroenb 30.06.2015 21:22

Regner med du har slått fra deg ideen å selge billetten til Skåla opp (1843... ;-) )

Sv:

Written by arntfla 30.06.2015 22:55

Ha ha ;) Nei, det har jeg ikke. Har ikke fått noe respons så jeg får prøve gjennom Skåla opp sine sider.

Denne løpingen er kun for helsebringende årsaker, samt å holde kaloriregnskapet i balanse når 6-packen åpnes i helga ;) Skåla Opp passer bare dårlig midt i ferien...