Indre Hennesvartegga - Eid (14.06.2015)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Lahaugen (260m)
Endpoint Lahaugen (260m)
Ascents Indre Hennesvartegga (862m) 14.06.2015

Nedtelling mot komplett samling av Eid pf-100 nærmer seg slutten. Med kun to igjen på lista satte Anne og jeg kursen mot Hennebygda for å avlegge Indre Hennesvartegga et besøk.

Indre Hennesvartegga sett fra Saulaksla tidligere i vår

Vi kjørte opp til Lahaugen og fikk lov til å parkere der oppe. Vi fulgte en skogsvei oppover og inn i bjørkeskogen. Vi krysset først elva fra Henneskarsvatnet og så fulgte vi elva fra Kyrkjesteinvatnet opp til fossen. Fra fossen ble det småbratt opp til slettene sør for toppen. Her traff vi snøen, men den bar godt. Vi koste oss med å klatre opp på "Kyrkjesteinen" og poserte...

Anne på Kyrkjesteinen, med utsikt mot Utvikfjellet

Fra denne steinen var det ikke langt opp til toppen. Det var en litt småkjølig vind men vi satte oss ned på toppen og tok en lunsj-pause.

På toppen av Indre Hennesvartegga

Vi tok (omtrent) samme vei ned og kjørte til Lote hvor Anne hadde parkert bilen sin. Der skilte vi lag :(
Skulle gjerne hatt kjæresten min tilbake til Sunnmøre, men det var en fin helg!