Holehornet - Bremanger (24.05.2015)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Novelandet (15m)
Endpoint Novelandet (15m)
Ascents Holehornet (251m) 24.05.2015
Visits of other PBEs Holehornet normalrute (20m) 24.05.2015 13:58

Etter Fanneskarvarden, Flona og Fløyna gikk ferden til Novelandet og Holehornet. Jeg parkerte like ved en sti som var avtegnet på kartet. Etter 250 meter møtte jeg en sti som kom opp fra høyre og som var merket med grønn GÅMANN. Denne stien gikk opp til en liten granskog hvor selve fjellstien begynte.

Fjellstien var fin og merket helt til topps. Regnet glimret med sitt fravær og jeg begynte å tro at værmeldingen - som lovte opphold mot ettermiddagen - kunne stemme. Så feil kunne jeg ta. Men i det minste regnet det ikke da jeg var på Holehornet.

På vei ned tok jeg den merkede ruten helt til veien og gikk asfalten tilbake til der jeg hadde parkert. Nå var jeg begynt å bli litt smålei og bestemte meg for at det skulle bli en siste topp - Storehornet (436 moh) før jeg tok fatt på hjemveien...