Fanneskarvarden - Bremanger (24.05.2015)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Varenesvika (30m)
Endpoint Varenesvika (30m)
Ascents Fanneskarvarden (378m) 24.05.2015
Skorekinna (364m) 24.05.2015

Med ekstremt dårlig værvarsel for hele Vestlandet la jeg i vei fra Gurskøya tidlig denne 1ste pinsedag. Målet var Bremangerlandet og så mange topper jeg kunne få før jeg ble lei. Jeg tenkte jeg skulle begynne ytterst og "arbeide" meg innover. Det tok nesten 3 timer fra Myrvåg til Frøya og jeg valgte å parkere over Varenesvika og gå fra øst.

Parkering over Varenesvika

Det regnet - selvfølgelig - men terrenget var relativt lettgått og ikke minst ganske tørt pga. mye berg.

På vei oppover - retning Skorekinna

Da jeg ankom Skorekinna trodde jeg at jeg var kommet til topps. Litt skuffet kunne jeg konstatere at hovdetoppen lå 600 meter lenger vest.

Fanneskarvarden sett fra Skorekinna

Men til slutt stod vi på toppen, Karma og jeg. Det var nesten ikke værendes andre steder enn i le bak varden og her fikk jeg på regnbuksa. Jeg var bare våt i baken og hadde ikke lyst til å bli gjennombløt på første turen.

Karma på toppen

Vi tok omtrent samme vei ned og satte kursen mot Kalvåg og Flona.