Lifjellet - Gulen (16.05.2015)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Vassvikdalen (90m)
Endpoint Vassvikdalen (90m)
Ascents Lifjellet (240m) 16.05.2015

Dag 3 i Skjerjehamn:

Kvelden før ble både lystig og lettere fuktig. Anne og Anne May så ikke ut som de hadde tenkt å stå opp grytidlig så jeg tok med Karma på en morgentur mens jeg ventet på at det skulle bli frokosttid.

Været var begredelig og stod i stor kontrast til det nydelige været dagen før. Det regnet og blåste. Jeg kjørte opp i Vassvikdalen og parkerte på det høyeste punktet. Det var vått og sleipt i bakkene opp mot fjellet og jeg har hatt bedre dager på tur. Tåke var det og.

Men vi fant toppvarden og snudde ganske raskt. Jeg gadd ikke se på GPS'en så det ble en litt annen rute ned.

Godt var det å komme tilbake til leiligheten og skifte til tørt og spise frokost. Det ble fem Gulen-topper dagen før og jaggu ble det ikke fem før denne dagen var over også. Riktignok lå av toppene i Masfjorden men det var bare en bonus å få to nye Hordaland-topper.

Karma ved varden på Lifjellet

Teknisk: Jeg har PF 107m på toppen. Skaret ligger på 133,5m rett ved Svartevatnet.