Skardsbøfjellet og Høgehaug - mye slit... (01.05.2015)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Rindabotn (600m)
Endpoint Rindabotn (600m)
Characteristic Cross-country skiing
Visits of other PBEs Høgehaug (978m) 01.05.2015 18:52

Dagen begynte med rydding av felte trær og busk bak huset til Anne. Det var en god kroppsøkt i regn- og haglebyger. Etterpå dro vi til den nye anleggsveien til Skardsbøfjellet hvor jeg jogget opp mens Anne syklet. Løpsformen min etter langvaring betennelse i kneet og en slags influensa for et par uker siden, var ikke akkurat god. Men jeg klarte å jogge de 4,6km og 500 høydemeterene til toppen. Det tok meg 34 minutter og 37 sekunder, hvis vi skal være nøyaktige....
Opp og ned tok det ett minutt over en time og det minuttet irriterer meg enda...

Veien opp til kraftstasjonen på Skardsbøfjellet

Litt senere på ettermiddagen skinte sola så deilig at både Anne og jeg MÅTTE ut igjen. Valget falt på Høgehaug som turmål. Da vi kom til Rindabotn var det kun ett menneske å se og vi hadde hele skitraseen for oss selv. Det var bare å la Karma løpe fritt...

Jeg kjente at jeg var helt tom for energi. Jeg gikk så hardt jeg kunne men pulsen steg ikke over 115 - som vanligvis for meg er lett jogg NED et fjell. En neve nøtter hjalp LITT men jeg var jaggu så glad da vi ankom toppen 18:52.

Karma og Anne på Høgehaug

Turen ned den preparerte og FROSNE løypa var ikke SÅ BRA, men vi kom til slutt ned med alle jekslene i behold. Det var en fin dag med mye trim...

Missing title

Written by arntfla 01.05.2015 23:45

Takk for det, Sondre. Nå var du veldig snill ;) Gitt litt bedre form og et par forsøk skal jeg nok klare under halvtimen. Tipper du tar den på 20 min?

Føret i fjellet på dagtid er nok helt strålende. På senettermiddagen må man nok være ganske god på ski..

Missing title

Written by 500fjell 01.05.2015 23:37

Så ut som herlige skiforhold til Høgehaug fortsatt :) Ikke dårlig tid opp Trafostasjonen tross skavanker, bra jobba!