Archive - Date

Archive - Activity

Peakbook-Friends

Collected lists

I haven't joined any lists yet.

Besseggen

03.04.2015

Denne dagen skulle Besseggen bestiges, en tur i regi av Jotunheimen Arrangement as. Lite visste vi at dette skulle bli tidenes tur. Siste sjekk på værvarselet torsdag kveld kunne fortelle at langfredag skulle by på sol, -11 grader og ikke mindre enn 10 m/s med vind. Alt lå til rette for en kald og vindfull dag over eggen. Sekken ble utrustet med det ypperste innen vinterutstyr. Rett etter frokost, kl. 8.00, møtte turfølget opp på Bessheim, pakket og klar for en dag ute. Solen kom frem over fjellene og utrolig nok var det her helt vindstille. Med godt mot la vi fellene på, spente på oss fjellskiene og var klare for å begynne på bakkene opp mot Bessvatn. Med tanke på værmeldingen var vi spente på hvordan vinden ville være når vi kom oss opp i høyden. Vel oppe ved Bessvatn kom den >>>

Map     1 comment

Store Austabotntind

12.10.2013

Besseggen

17.08.2013

Galdhøpiggen

11.07.2013

Galdhøpiggen 2469 moh. Føringstur - Jotunheimen Arrangement AS Med sol fra klar himmel og helt vindstille startet vi dagen med stor glede. Dette var vi ikke alene om og hadde oppdaget, det var tydelig flere som hadde tenkt seg samme vei denne dagen. Men vi hadde hele dagen foran oss. Da det var flere barn med denne dagen startet vi turen i rolig tempo frem til Styggebreen for og holde motivasjon og turgleden oppe hos de minste. Vi hadde flere små pauser der vi fikk fyllt opp med veske og næring. Etter en liten pause ved Styggebreen var alle oppe og gikk igjen fullt oppladet, vi koblet oss på taulaget og krysset breen, noe som var en utrolig spennende opplevelse for både små og store. Vel over breen tok vi fatt på turen opp til selveste Galdhøpiggen, Norges høyeste fjell. Selv med alle høydemetrene vi skulle opp >>>

Galdhøpiggen PLUSS

06.07.2013

Galdhøpiggen PLUSS - Galdhøpiggen 2469 moh og Vesle Galdhøpiggen 2369 moh Føringstur - Jotunheimen Arrangement 2 førere og 10 deltakere Lang dagstur Vi startet dagen med lett tåke og lite ante vi da at dette skulle bli dagen for strålende sol og god utsikt. Vi tok oss lett frem til Styggebreen hvor vi koblet oss inn i taulag for så å krysse Styggebreen. Etter å ha krysset breen var vi oppe i pigguri hvor vi koblet oss av taulaget og gikk endel høydemeter før vi kom til topps på Galdhøpiggen. Galdhøpiggen er Norges og nord Europast høyeste fjelltopp med hele 2469 moh. Det var fortsatt tåke i det vi nådde toppen, men mens vi satt og koste oss med en god lunsj fikk vi lysglimt i tåka som gjorde at vi fikk sett utsikten og hva fjellet haddet og by på. Etter en god lunsj gikk vi tilbake ned til Pigguri >>>