Stenkletten - siste pf 100 i Tolga(2.gang) (05.05.2024)

Written by Rostro (Roar Strømhaug) GSM

Ascents Stenkletten (876m) 05.05.2024
Nordre Stenkletten (875m) 05.05.2024
Var egt ferdig med Tolga lista men så har det blitt byttet om 2 nabotopper fra rød til grønn og motsatt. Nok om det. Glimrende finvær i dag også så da bestemte jeg meg for en Tolgatur. Kjørte opp til bommen i Rørosbakken og parkerte der. Stod en lapp om at veien var stengt så da hørte jeg på det. Da jeg kom opp til veikrysset til Hørtdalen så jeg en sperring i veien men opp til Kletthytta kunne jeg nok ha kjørt.Bare positivt egt så ble turen litt lengere. Fulgte veien opp til Kletthytta og fortsatte et stykke vidre på traktorvei. Her går det skiløype på vinter men bare konturer igjen etter løypemaskina.Passerte et lite veikryss og rett etter der går det en sti oppover men jeg fortsatte enda et stykke og fulgte ryggen oppover. Litt stedvis med snø i skyggen men ikke noe problem. Faktisk litt utsikt fra toppen her. En slags steinplate ved siden av bolten i fjellet på selve toppunktet.Gikk så et lite stykke ned igjen og svingte rundt og bort til nordtoppen. Liten svipp oppom her også. Fulgte så stien ned igjen til traktorvegen. Fin tur i fint vær.