Hugakøllen (16.05.2024)

Entfernung 8,3km
Höhenmeter 711m
Besteigungen Hugakøllen (1.131m) 16.05.2024 17:09

I natt fikk jeg sove litt mer, og da går alt så mye bedre. 23 grader da jeg var ferdig på jobb, og i løpet av arbeidsdagen hadde jeg prøvd å forske litt på hvor mye snø det er igjen i skogen oppover til Hugakøllen. Valgte å prøve ruta fra Nes, og det var tørt først og sist, og veldig vått imellom :-) Fulgte gamle kongeveien først, deretter en sti som forsvant før jeg kom inn på merket sti til toppen. På Smalastølen stoppet jeg og funderte litt før jeg valgte å droppe stien som var veldig snødekt videre, og i stedet gikk jeg rett mot køllen. Det var mye vann i skogen, men bare overflatevann, og ikke noe problem å gå. Krysset kun små partier med snø. Frisk vind og flott utsikt da jeg kom opp. Fulgte nesten samme rute ned igjen. Litt tilfeldig raste det en diger isblokk fra en skrent akkurat i det jeg passerte, og jeg skvatt himmelhøyt av den brå svusjelyden. Vel ned hadde det også rast en stor isblokk ned på gamle bilveien, men det smelter så fort at det ikke er noen vits i å varsle.

Gamle kongeveien.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.