Lukte på Bitihorn (14.05.2024)

Geschrieben von Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Tourlänge 1h 11min
Entfernung 8,7km
Höhenmeter 632m
Besuche anderer PBE Båtskaret p-plass (1.150m) 14.05.2024 11:25

Jeg ville sjekke forholdene opp fra Båtskardet, og ski og kortfeller fatt. Har et håp om å klare Bitihorn snart nå, men var fast bestemt på å snu halvveis i dag - KUN rekognosering. Satte igjen skiene nedenfor den store ura, hvor det - siden sist jeg var her - nå var anlagt steinheller/trapp helt opp til "klyveseksjonen", ja, jammen var denne også steinsatt nå! Ikke mye snakk om klyving her lenger nå! Fortsatte forbi den bratte snøfonna inni skardet, hvor jeg tråkket omhyggelige gode og dype spor. Utglidning her er kanskje ikke fatalt, men heller ikke å anbefale. Videre virket det nå greit, så da var rekognoseringen unnagjort for i dag. Var i grunn deilig å pusle i solsteika i snøen oppi her i dag!

GPS-sporet er bare tull...

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.