Vårskitur til Gråhøe (10.05.2024)  5

Entfernung 32,4km
Höhenmeter 1.244m
Besteigungen Gråhøe (2.014m) 10.05.2024 14:27

Endelig fikk Marit og jeg tatt turen til Gråhøe! Marit på fjellski og jeg på rando. Vi var begge fornøyde med skivalgene våre :)
De første ca 250 høydemetrene på beina med ski på sekk. Begynte så å følge skispor oppover, men fant etterhvert ut at vi skulle ta ut egen kurs og gå mer rett på. Det var litt mer kuppert, så vet ikke om vi hverken vant eller tapte på det. I godt driv på vei opp mot Gråhøe (1945moh) fant vi ut at vi var på vei til feil Gråhøe... Vi fikk justert kursen og kom oss til slutt opp på riktig Gråhøe (2014moh) :D
Herfra var jeg svært fornøyd med valget av ski - skle først ned til Skarvedalshytta (der vi traff noen trivelige karer som hadde tatt inn der for helgen). Skle deretter videre et par kilometer til. Så på med feller et par kilometer, for så å skli videre ned mot snøgrensen. Randoskiene bar godt på den råtne, solpåvirkete snøen - noe man vel ikke kan si om fjellskiene...
Vel tilbake i bilen var vi uansett svært fornøyde med oss selv og feiret med kaffe og bolle i bilen på vei tilbake til Lemonsjøen

Benutzerkommentare

Takk for sist!

Geschrieben von Kaare_70 21.05.2024 21:56

Hei, det var oss dere traff på Skarvedalshytta på fredagen. Vi hadde full klaff allerede etter to overnattinger der og fikk oss også en fin tur på søndagen på veg hjem; to til Loftet og to til Hesthøe. Lykke til videre og treffes kanskje plutselig på tur!

Sv: Takk for sist!

Geschrieben von Crosenlov 30.05.2024 14:20

Aha! Så hyggelig! Skarvedalshytta så ut som et skikkelig fint tilholdsted :) Så bra med både Hesthøi og Loftet på vei hjem! Hesthøi var vi på ifbm. Hestbrepiggene, men det står igjen et par Holåtinder i Breheimen for vår del.

Sees plutselig på tur!

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.