Aletschhorn med retur til Belalp ! (11.07.2023)  6

Höhenmeter 2.605m
Besteigungen Aletschhorn (4.193m) 11.07.2023
Oberaleschhutte

Klokken 02:30 var frokosten inntatt og vi var klar til å gå mot Aletschhorn som er den nest høyeste toppen i «Bernese Alps».
Som alle varslet oss om i forkant, dette er en lang og dryg tur, og det kan vi nå bekrefte! Første del av ruten går rett ned på breen via en rekke stiger i fjellet.
Gode reflektorer langs ruten gjorde det lett å finne fram i mørke.
Vi nådde toppen etter ca. 6 timer - og fikk betalt med en fantastisk utsikt.
Returnerte etter ca 30 min pause på toppen - 6 timer senere var vi vel framme til hytten (brukte ca. samme tid begge veier). Beina ble plantet i badekaret som stod utenfor hytten, det gjorde underverker. Etter litt mat og drikker satt vi kursen tilbake til Belalp, kan skrive under på at det var to karer som var glad når de var tilbake - og ikke minst at banen gikk ned 5 min etter vi kom fram - snakk om flaks !

Bilde viser normalruten
Uten mat å drikke…..
Yes !!!
Litt av en utsiktstopp !!!
Skal si det var godt å plante beina i denne etter 12 timer på tur og gjøre seg klar for ytterligere 3 timers utmarsj !

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.